آراد برندینگ
خانه / دیابتی ها و فواید مویز / آیا افراد دیابتی و چاق می توانند مویز بخورند ؟

آیا افراد دیابتی و چاق می توانند مویز بخورند ؟

آیا افراد دیابتی و چاق می توانند مویز بخورند ؟ 

جالب است بدانید ، بیشتر قند ومویز ، از نوع فروکتوز است که برای جذب در بدن به انسولین نیاز ندارد . به همین دلیل ، مصرف کشمش و مویز به جای قند همراه چای از قدیم به خصوص در افراد دیابتی مرسوم بوده است .

در سال های اخیر نیز عنصر کروم در ترکیبات انگور و فرآورده های آن یافت شده که موجب کاهش قند خون می شود . البته باید گفت اگر چه انگور و فرآورده های ان ، حاوی فلز کروم و قند فروکتوز هستند ، اما به مقدار کم یا زیاد ، قندهای دی ساکارید نیز دارند که میتواند برای افراد دیابتی ایجاد مشکل کند .

لذا بیماران دیابتی برای مصرف مویز باید با پزشک خود مشورت و از زیاده روی در مصرف آن حودداری کنند .

فراموش نکنید ، فرآورده های انگور به ویژه مویز و کشمش ، از کالری بسیار بالایی برخوردارند و مصرف زیاد آنها می تواند موجب افزایش وزن در افراد شود . در نتیجه مصرف آن برای افراد چاق توصیه نمی شود .

مویز خواص درمانی بی شماری دارد و می توان به جای قند آن را با چای مصرف کرد .

به حبه های خشک شده انگور دانه درشت مویز میگویند . مویز به طور طبیعی و در معرض آفتاب خشک شده و از مواد شیمیایی برای خشک شدن آن استفاده نمی شود . عده ای معتقدند که خواص مویز نسبت به خواص کشمش و خواص انگور سبز بیشتر است .

 

فواید و خواص مویز    

مویز حاوی فسفر ، کلسیم و ویتامین های E ، A ، B ، است . انرژی زا است ، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و ضد باکتری و ضد آلرژی به شمار می رود . مصرف مویز در زمستان باعث گرم شدن بدن می شود . یکی از خواص مویز کنترل دیابت و کاهش قند خون است . قند موجود در مویز ، قند طبیعی به نام فروکتوز است که برای جذب شدن به بدن نیاز به انسولین ندارد . همچنین حاوی کروم است که نقش تعیین کننده ای در کاهش قند خون دارد . مویز در پیشگیری و درمان دیابت بسیار مفید بوده به همین خاطر به افراد مسن توصیه می شود که همراه چای از مویز به جای قند استفاده کنند .

از خواص درمانی مویز می توان به درمان سردردهای میگرنی اشاره کرد . مویز باعث کاهش کلسترول خون می شود . مویزی که از انگور قرمز تهیه می شود به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی یک داروی ضد سرطان به شمار می رود و همچنین در رفع چین و چروک پوست و جلوگیری از پیری زودرس نیز کاربرد دارد .

تقویت دستگاه گوارش   

مویز با خاصیت ضد باکتری از بروز عفونت در دستگاه گوارش جلوگیری کرده و در تقویت معده و هضم غذا موثر می باشد . افرادی که یبوست دارند می توانند از مویز برای درمان استفاده کنند .

کاهش فشار خون   

یکی از خواص مویز کاهش فشار خون است . به گردش بهتر خون کمک کرده و از گرفتگی رگهای خونی جلوگیری می کند . مویز از چسبندگی پلاکتها و لخته شدن خون جلوگیری می کند و در کاهش غلظت خون موثر است .

تقویت حافظه   

همان طور که گفته شد خوردن مویز به پیشگیری و درمان آلزایمر کمک می کند . همچنین برای تقویت حافظه می توانید روزانه ۲۰ عدد مویز را قبل از صبحانه میل کنید . مویز باعث تقویت کارکرد سلولهای مغز می شود .

مصرف مویز در بارداری   

به زنان باردار توصیه می شود که در طی روز حتما” مویز میل کنند . مصرف مویز خصوصا” در وعده ی صبحانه باعث نشاط در طی روز می شود . به دلیل اینکه زنان باردار از مصرف داروهای شیمیایی منع هستند بنابراین می توانند از خواص مویز برای درمان مشکلات گوارشی این دوره استفاده کنند . مویز باعث هضم بهتر غذا شده و به جذب بهتر مواد معدنی به بدن کمک کرده در نتیجه باعث تقویت عملکرد معده می شود .

نکاتی درباره مویز

بهتر است مویزی استفاده کنید که از انگور قرمز حبه درشت تولید شده است . همچنین دانه های مویز هر چقدر در خوردن آن افراط نکنند زیرا ممکن است باعث افزایش وزن شود .

توصیه می شود از مویز بهداشتی و استاندارد استفاده کنید ، شرکت بازرگانی آواگستران محصولات بهداشتی و استاندارد در اختیار شما مشتریان گرامی قرار می دهد . همچنین می توانید هنگام نوشیدن چای مویز را جایگزین حبه های قند نمایید تا علاوه بر کاهش قند خون از سایر خواص و فواید مویز نیز بهره مند شوید .

 

دیابتی ها هم می توانند خوراکی های شیرین بخورند !   

متخصصان تغذیه و سلامت افراد دیابتی را به خوردن انواع خاصی از میوه ها تشویق می کنند که نه تنها برای بدن مفید هستند بلکه به کنترل انسولین خون نیز کمک می کنند .

مصرف روزانه سیب به علت کند کردن روند جذب قند در بدن موجب کنترل قند خون در مبتلایان به دیابت در طول روز می شود که این امر نقش مهمی در کاهش بروز عوارض این بیماری طی روز در مبتلایان می شود . سیب از جمله میوه ها و منابع غنی فیبر است که به علت داشتن پکتین و داشتن شاخص قندی کمتری نسبت به سایر میوه ها به عنوان یک میان وعده مناسب به ویژه در مبتلایان به دیابت به شمار می رود .

دانشمندان ادعا کردند که خوردن انگور می تواند برای بهبود دیابت و بیماری های قلبی مفید باشد . دانشمندان ادعا کردند که خوردن انگور می تواند برای بهبود عملکرد قلب ، کاهش میزان تاثیر فاکتورهای خطرزا برای بیماری های قلبی و نشانگان متابولیک مفید باشد . انگور یک ماده غذایی پر انرژی است و علت شیرینی آن محتوای بالای قندی است که در این میوه وجود دارد نکته جالب در رابطه با قند موجود در انگور این است که قند انگور سبب افزایش تدریجی و به آهستگی قند خون نمی شود و بنابراین نگرانی افراد دیابتی در مورد قند انگور بی مورد است و می توانند به راحتی از انگور و محصولات آن استفاده کنند .

قند موجود در توت سفید برای کسانی که مبتلا به مرض قند هستند ضرر ندارد . به همین علت به آنها توصیه می شود به جای قند ، چای را با توت خشک بخورند . این میوه خوشمزه دارای آنتی اکسیدانی به نام آنتوسیانید است . آنتی اکسیدان موجود در این میوه فواید بسیاری برای سلامتی دارد که یکی از آنها کاهش میزان کلسترول بد خون و جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی است . نقش دیگر آنتی اکسیدان ها پیشگیری از سرطان توصیه می شود . توت سفید حاوی فیبر فراوانی است ، به همین دلیل ملین خوبی است . توت در سهل کردن جریان ادرار نیز نقش دارد . مصرف این میوه وزن را کاهش می دهد .

انجیر ، قند زیادی دارد . ۵۰ درصد انجیر خشک را قند تشکیل می دهد . همچنین منبع خوبی از پتاسیم ، منیزیم ، کلسیم ، فسفر و ویتامین های A ، B ، C است . انجیر منبع غنی فیبر غذایی می باشد . لیگنین یک نوع فیبر غذایی غیر محلول است که مقدار زیاد را در انجیر وجود دارد و نقش عمده ای در جلوگیری و رفع یبوست دارد . از انجیر می توان در رژیم های غذایی خاص مثل رژیم کم چربی ، کم سدیم ، پرفیبر ، کاهش وزن ، دیابتی استفاده کرد .

خربزه دارای قندهای گلوکز و لولوز بوده که قندهای بسیار ساده بوده بنابراین به راحتی در بدن جذب می شود به همین سبب باعث بالا رفتن قندخون می شود و بنابراین به افراد مبتلا به دیابت و افراد چاق خوردن آن توصیه نمی شود . این میوه دارای ویتامین A بوده و در ترمیم و بازسازی سلول ها و زخم ها نقش مهمی دارد . میوه آبداری است که برای سنگ های کلیه و مثانه بسیار مفید است . همچنین برای معالجه یبوست نیز توصیه می شود .

خوردن زیاد هندوانه برای طحال زیان آور است . هندوانه سرشار از پتاسیم است و خوردن آن برای افراد دیابتی مفید نیست زیرا باعث افزایش قند خون می شود . آب هندوانه به عنوان خنکی برای بیماران مبتلا به تب و بیماری های عفونی مفید است . آنتی اکسیدان های موجود در هندوانه می توانند رادیکال های آزادی که به علت اکسیداسیون کلسترول و تنگ شدن دیواره عروق خونی ایجاد می شوند را غیر فعال و از بروز بیماری های قلبی و عروقی و سکته جلوگیری کند .

ترکیبات شیمیایی خرما شامل ساکاروز ۲۵ درصد ، گلوکز ۵۰ درصد ، مواد آلبومینوئیدی آب و پکتین است . خرما ویتامین هایی مانند A ، B ، C ، E و مقادیری املاح معدنی دارد . ترکیب آن درصد گرم میوه تازه شامل ۱۶۳ کالری انرژی ، ۹/۰ گرم پروتئین ، ۳/۰ گرم چربی ، ۳۸ گرم گلوسید ، ۳۰ میلی گرم فسفر ، ۳/۱ میلی گرم آهن ، ۵۱ میلی گرم کلسیم و ۱۰ میلی گرم ویتامین C  است . به یاد داشته باشید که خرما به علت داشتن قند زیاد که بخش بیشتر آن قند ساده است ، در صورت مصرف زیاد و با افزایش انرژی مصرفی ممکن است باعث چاقی شما شود . افراد دیابتی و یا کسانی که سابقه ی دیابت در خانواده آنها وجود دارد ، باید تعادل را درمصرف خرما حفظ کنند .

موز دارای سه نوع قند طبیعی ( ساکاروز ، فروکتوز ، گلوکز ) است که به همراه سلولز ( فیبر ) موجود در آن ، باعث افزایش فوری و مستمر انرژی می گردد . پژوهشها ثابت کرده است که تنها دو عدد موز برای تامین انرژی لازم جهت ۹۰ دقیقه فعالیت بدنی سخت ، کفایت می کند . و به همین دلیل است که موز ، میوه شماره یک ورزشکاران برتر جهان است . موز کاملا” رسیده ماده ای تولید میکند به نام تی ان اف که توان مقابله با سلولهای غیر عادی ( سرطانی ) را دارد ، هر چه موز رسیده تر باشد لکه های قهوه ای رنگ روی پوست آن بیشتر میشود هر چه این لکه های قهوه ای بیشتر باشند سیستم ایمنی بدن را بیشتر افزایش می دهند .

خلاصه خوردن سیب ، توت سفید ، انجیر و حتی انگور برای افراد دیابتی مشکل چندانی ندارد اما این افراد باید در خوردن هندوانه ، خربزه ، موز و انگور دقت بیشتری نمایند .

 

میوه خشک ارگانیک

مناسب ترین میوه ها برای بیماران دیابتی

(( فروکتوز )) نوعی قند موجود در میوه ها است که می تواند روی افراد دیابتی و اشخاص دارای اضافه وزن ، تاثیر منفی داشته باشد با این حال میانه روی در مصرف میوه های فصلی نظیر انبه و انگور و خوردن مقادیر اندکی از آنها مانعی ندارد .

متخصصان تغذیه و سلامت افراد دیابتی را به خوردن انواع خاصی از میوه ها تشویق می کنند که نه تنها برای بدن مفید هستند بلکه به کنترل انسولین خون نیز کمک می کنند .

فهرستی از میوه های مفید برای کنترل انسولین در بیماران دیابتی عبارتند از :  

-گریپ فروت قرمز که یکی از سالم ترین و مناسب ترین گزینه ها برای افراد دیابتی است و مصرف روزانه نصف این میوه توصیه می شود .چه میوه تازه و چه میوه خشک .

-مصرف انواع توت ها چه میوه تازه و چه خشک نیز به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و فیبر خوراکی زیاد و ویتامین های مختلف برای سلامت این بیماران موثر است .

-هندوانه و طالبی نیز به دلیل ذارا بودن ویتامین های B ، C و بتاکاروتن و پتاسیم نیز برای بیماران دیابتی توصیه می شود .

-میوه دیگری که مصرف آن برای دیابتی ها توصیه می شود ، هلوی تازه یا هلوی خشک است که سرشار از ویتامین های A ، C ، پتاسیم و فیبر خوراکی است .

-زردآلو نیز از میوه های تابستانی سرشار از فیبر خوراکی و ویتامین A است که ذخیره کربوهیدرات آن پایین و خوردن آن برای افراد دیابتی مفید است . زردآلوی تازه و زردآلوی خشک خواصش یکی است .

-سیب به خصوص پوست آن و سیب خشک ، حاوی آنتی اکسیدان و منبع غنی از فیبر خوراکی و ویتامین C است .

-مصرف گلابی تازه و خشک ، کیوی تازه و خشک ، پرتقال تازه و خشک ، نیز به دلیل داشتن پتاسیم و فیبر خوراکی فراوان و کربوهیدرات اندک برای افراد دیابتی توصیه می شود .

 

 

شرکت آواگستران که سابقه ی دیرینه ای در زمینه ی صادرات محصولات خشکبار دارد . این امکان را برای تاجران عزیز فراهم کرده است که جهت اطلاع از دقیق ترین و به روزترین قیمت ها به مشتریان عزیز مشاوره و راهنمایی دهد ، پس برای ارتباط با این شرکت جهت خرید عمده خشکبار ، می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده تماس حاصل فرمایید :

جهت خرید و فروش محصولات می توانید با ما در ارتباط باشید :

شرکت بازرگانی آواگستران

راه های ارتباطی :

مدیر فروش ( عزیزی ) :       ۰۹۱۲۲۴۸۸۵۰۸

تلگرام و واتس آپ       :       ۰۹۳۵۴۰۰۵۱۵۹

آراد برندینگ