آراد برندینگ
خانه / نقش میوه خشک / میوه خشک چیست ؟

میوه خشک چیست ؟

از آنجا که نگه داری میوه ی تازه همیشه میسر نبوده ، لذا انسان همواره دنبال راهی برای نگه داری طولانی مدت میوه ها بوده است .

امروزه از فریز کردن به عنوان بهترین روش برای نگه داری مواد غذایی نام برده می شود ، این در حالی است که بسیاری از میوه ها اگر در حالت یخ زدگی پیدا کنند ، کیفیت ظاهری نامناسبی پیدا کرده و معمولا به همین دلیل به صورت یخ زده مورد استفاده قرار نمی گیرند . به عنوان مثال ، پرتقال ، سیب ، هندوانه ، یا موز ، یخ زده ، فرم مناسبی برای مصرف شدن ندارند .

 

از زمان های قدیم ، خشک کردن ، مربا درست کردن ، در شکر نگه داری کردن و امثال اینها هم را برای نگه داری میوه ها استفاده می کرده اند ، میوه هایی از قبیل آلو ، هلو ، توت و انگور اغلب به صورت خشک شده به شکل آلو خشکه ، برگه ی آلو ، توت خشکه ، کشمش ، و … مورد استفاده قرار می گرفته اند .

حتی امروزه نیز مصرف میوه های خشک از اقبال بسیاری برخوردارند و دستگاه های برقی و گازی برای خشک کردن سریع میوه ها در اختیار مردم قرار دارد .

البته خشک کردن میوه ها بدون مواد افزودنی و کاملا ارگانیک هستند . میوه خشک شده را می توان برای مدت بسیار طولانی تر از میوه های تازه نگهداری کرد و به ویژه در سفرهای طولانی که یخچال در دسترس نیست میوه خشک شده می تواند یک میان وعده ی مفید باشد .

متخصصان معتقدند مهم ترین وجه تمایز میوه های خشک شده با میوه های تازه ، تبخیر آبی است که حاوی مقادیر قابل توجهی مواد مغذی است .

البته میوه های خشک شده برای مصرف در شرایط خاص مانند تغییر فصل یا استفاده در ورزش هایی مانند کوهنوردی که امکان حمل وزن زیاد بار وجود ندارد ، سودمند هستند .

فواید میوه خشک چیست ؟

به طور کلی و خلاصه می توان فواید میوه خشک را به چند دسته تقسیم کرد :

۱- عمر بسیار طولانی آنها ( که این امر باعث در دسترس بودن تمام میوه ها در همه ی فصل هاست و البته در سفرهای چند روزه .

۲- حجم و وزن بسیار کمتر ( بسیار مفید برای ورزشکاران از قبیل کوه نوردان و گردش گران )

۳- بدون کاهش املاح معدنی و ویتامین ( غیر از اسید سولفیک و مقدار کمی ویتامین C )

۴- بدون هیچ مواد افزودنی و نگه دارنده .

 

نقش تغذیه در سلامت انسان

از آنجایی که تغذیه نقش به سزایی در سلامت عمر انسان دارد ، امروزه دانشمندان زیادی وقت خود را صرف مطالعه و تحقیق پیرامون آن نموده و به نتایج چشمگیری نیز دست یافته اند . بر اساس این تحقیقات ، با تغذیه ی صحیح ، انسان به هیچ بیماری و عارضه ای مبتلا نمی گردد و به دارویی نیاز پیدا نخواهد کرد .

همانطور که در اسلام ، پیشگیری مقدم بر درمان است . در ابتدا لازم است از پرخوری و مصرف غذاهای پر کالری و اضافه بر نیاز بدن ، اجتناب ورزید . سپس بهتر است هر فرد با توجه به میزان نیازش به انرژی و سوخت و ساز بدنش ، مقدار دریافت کالری روزانه اش را برآورده کرده و رژیم غذایی خود را با آن تنظیم کند . و در آخر بهتر است ورزش در برنامه روزانه گنجانده شود تا به همراه مصرف درست و به اندازه ی غذاها ، به وزن ایده آل رسیده و آن را حفظ کرد .

مقدار کالری لازم برای هر فرد نسبت به دیگری متفاوت است و ۵ عامل تعیین کننده ، در آن دخالت دارد .

۱- وزن    ۲- قد   ۳- جنس    ۴- سن    ۵- میزان فعالیت

بنابراین ، با محاسبه میزان مورد نیاز انرژی ، اگر مقدار دریافت کالری بیشتر از نیاز باشد ، بدن چاق خواهد شد . اگر این میزان کمتر باشد بدن از ذخایر چربی ، کربوهیدرات و پروتئین برداشت خواهد کرد و لاغر خواهد شد . اگر این میزان به همان اندازه ی مورد نیاز باشد ، بدن در یک ثبات وزن قرار خواهد گرفت .

 

کالری مورد نیاز انسان در یک شبانه روز به ازای هر یک کیلوگرم از وزن بدن ، به شرح زیر است :

_ نوزادان ۱۱۰ کالری

_ کودکان ۶۰-۱۰۰ کالری

_ نوجوانان ۴۰-۶۰ کالری

_ بالغین ۳۰-۵۰ کالری

_ افراد مسن ۲۰-۳۰ کالری

برای کسانی که چاق هستند و یا اضافه وزن دارند ، بهترین رژیم غذایی ، رژیمی است که کالری آن بین ۸۰۰ تا ۱۱۰۰ کالری کمتر از نیاز شخص باشد . این رژیم ، کاهش ۷۵۰ تا ۱۰۰۰ گرم وزن را در هفته در پی دارد . و افزون بر کاهش وزن ، زمانی که روش تغذیه ی صحیح ، به منظور عدم افزایش مجدد وزن مورد توجه قرار گیرد ، پایدار خواهد بود .

در کل برای رژیم غذایی ، مصرف میوه های خشک می تواند کمک بسیار زیادی داشته باشد ، و موقع رژیم گرفتن ، بدن ویتامین ها را در خود حفظ می کند و هیچ کمبود ویتامینی در بدن ایجاد نمی شود .

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید :

راه های ارتباطی :

مدیر فروش ( عزیزی ) :        ۰۹۱۲۲۴۸۸۵۰۸

تلگرام و واتس آپ     :        ۰۹۳۵۴۰۰۵۱۵۹

آراد برندینگ